اهل سنت به بوق کرنا گذاشته اند که اهل بیت (علیهم السلام) با خلفا و عایشه رابطه ی خوب و محبت آمیز داشتند تا جایی که فرزندانشان را به نام های آنان می گذاشتند از جمله حضرت علی (ع) فرزندانی به نام های ابوبکر ، عمر (اکبر و اصغر !!) و عثمان داشت ، امام حسن و امام حسین (ع) فرزندانی به نام های ابوبکر و عمر داشتند ، امام زین العابدین (ع) یکی از دخترانش را عائشه نامید، و فرزندی به نام عمر داشت ، امام موسی کاظم (ع) یکی از پسرانش را ابوبکر و یکی را عمر، یکی از دخترانش را عائشه نامید ، همچنین یکی از دختران امام رضا (ع) و امام هادی (ع) ، عایشه نام داشت .
نقد و بررسی :
نام های فرزندان امیر المومنین علیه السلام اولا : این نامها آن زمان مرسوم بود ؛ ابن حجر عسقلانی در الإصابة فی تمییز الصحابة
نام 21 نفر از صحابه را میآورد که اسم آنها عمر
الإصابة - ج 4 ص 587 رقم 5738 الی 5759http://islamport.com/d/1/trj/1/22/314.htmlو 26 نفر عثمان بوده است !
الإصابة - ج 4 ص 448 رقم 5437 الی 5461http://islamport.com/d/1/trj/1/22/312.htmlپس بدون دلیل صحیح ، نمی توان گفت که امام علی (ع) به خاطر عمر بن خطاب و عثمان بن عفان نام های فرزندانش را چنین گذاشته است.
ثانیا : نام برخی از اصحاب ائمه (ع) ، یزید بن حاتم ، یزید بن عبد الملک ، یزید بن عمر بن طلحه و ... بوده است. آیا آنها به خاطر علاقه به یزید بن معاویه ، بود؟! حتی نام یکی از اصحاب ائمه ، شمر بن یزید بود !!!!!یا نام فرزند امام سجاد (ع) ، عبید الله بود ، آیا این به خاطر عبید الله بن زیاد بود ؟! و نیز نام تعدادی از فرزندان صحابه به نام سران کفار و مشرکین بوده است از جمله نام فرزند عثمان ، عمرو بوده است که همنام عمرو بن عبدود و ابو جهل است و از این روست که ابن تیمیه می گوید نامگذاری به نام شخصی دلیل بر هم عقیده بودن با او نمی شود و حتی می گوید که پیامبر (ص) و مومنان بدشان نمی آمد که به نام کفار ، نامگذاری بکنند و به همین دلیل بر شیعه خرده گرفته و می گوید از حماقت های شیعیان این است که از نامگذاری به نامهای ابوبکر ، عمر و عثمان ، کراهت دارند و اضافه می کند که حتی اگر آنها از کافر ترین مردم هم باشند ، دلیل بر عدم مشروعیت نامگذاری به نام آنها نمی شود !
منهاج السنة - ج 1 ص 41-43http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=108&ID=5ضمن اینکه اگر نامگذاری به نام های ابوبکر ، عمر ، عثمان و عایشه به خاطر آنها صورت گرفته باشد ، می تواند به خاطر باز کردن باب تقیه برای شیعیان در آن شرایط سخت و حفظ خون باشد .
ثالثا : یک حدیث صحیح در کتب شیعه و سنی وجود ندارد که در آن، اهل بیت علیهم السلام یا آل خلفا گفته باشند علت این نامگذاری ها ، محبت امام علی (ع) به خلفا بوده است.
رابعا : اگر نامگذاری نشانه روابط خوب هست ، چرا خلفاء هیچ کدام از فرزندان خود را علی و حسن و حسین ، نامگذاری نکردند ؟!
چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی *** که یکسر مهربانی درد سر بی
خامسا : ابوبکر کنیه ی وضع شده ی پیروان مکتب سقیفه برای دو تن از فرزندان امیر المومنین (ع) یعنی محمد اصغر و عبد الله یا عبید الله بوده است نه نامش ! که بعد ها به شخصیت مستقلی تبدیل کردند !!!
در این باره به کتاب تحریف اسماء اولاد المعصومین ، نوشته ی شیخ نجاح طائی ، رجوع کنید :
http://s5.picofile.com/file/8114953950/تحریف_أسماء_أولاد_المعصومین_علیهم_السلام_للدکتور_نجاح_الطائی.pdf.htmlدر مورد عثمان ، خود حضرت علی (ع) فرمودند به خاطر برادرم عثمان بن مظعون گذاشتم نه ابن عفان!
مقاتل الطالبین لابی الفرج الإصبهانی - ج 1 ص 53http://www.shiaweb.org/books/muqatel/pa7.htmlدر مورد نامگذاری به عمر باید گفت که یکی از عادت های عمر ، تغییر اسامی مردم یا نامگذاری فرزندان آنها بوده است و ذهبی تصریح می کند که عمر نام فرزند امیر المومنین (ع) را به نام خودش گذاشت !
سیر اعلام النبلاء - ج 4 ص 134 http://library.islamweb.net/newlibrary/showalam.php?id=412پس اگر امام علی (ع) فرزندی به نام عمر داشته اند ، خودشان آن نام را انتخاب نکرده اند !
سادسا : در اکثر مدارک اهل سنت ، نوشته است: عمرو نه عمر که متأسفانه در طول این قرون و به خصوص قرن اخیر ، واو را از عمرو حذف شده و به عمر تبدیل شده است !!
ابن ابی شیبه متوفای 232 هـ و استاد بخاری می نویسد :
حدثنا خالد بن مخلد قال: حدثنی موسى قال أخبرنی محمد بن عمرو بن علی عن علی بن أبی طالب
المصنف - ج 8 ص 357 ش 291 الطبعة الأولى جماد الآخرة 1409 ه دار الفکر بیروت لبنانhttp://shiaonlinelibrary.com/الکتب/1911_المصنف-ابن-أبی-شیبة-الکوفی-ج-٨/الصفحة_0?pageno=357#topحدثنا أبوا أسامة عن عبد الله بن محمد بن عمرو بن علی قال حدثنی أبی قال: قال علی
المصنف - ج 8 ص 612 ش 137 الطبعة الأولى جماد الآخرة 1409 ه دار الفکر بیروت لبنانhttp://shiaonlinelibrary.com/الکتب/1911_المصنف-ابن-أبی-شیبة-الکوفی-ج-٨/الصفحة_612در چاپ های فعلی ، همین واو از عمرو ، حذف شده و به عمر تبدیل شده است !
مصعب بن عبدالله زبیری متوفای 236 هـ می نویسد :
فاطمة بنت الحسین بن الحسن بن علی بن أبی طالب وأمها: أم حبیب بنت عمرو بن علی بن أبی طالب
نسب قریش - ج 1 ص 51 چاپ دار المعارف مصرhttp://shamela.baharsound.ir/40519/1/51خلیفة بن خیاط متوفای 240 هـ و شیخ بخاری می نویسد :
ومحمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب أمه أم عبد الله, وأمها أسماء بنت عقیل
الطبقات لخلیفة بن خیاط - ص 417 ش 2048 چاپ دار الفکر سال 1414 هـ = 1993 م http://shamela.ws/browse.php/book-8682#page-402زبیر بن بکار متوفای 256 هـ از عمویش مصعب زبیری چنین نقل می کند :
کان عمرو آخر ولد علی بن أبی طالب علیه السلام
شرح الأخبار للقاضی النعمان المغربی - ج 3 ص 187http://lib.eshia.ir/16045/3/187همین عبارت را ابن عساکر از مصعب زبیری روایت کرده است ولی در آن ، عمرو را به عمر تبدیل کرده اند !
ابو عیسی ترمذی متوفای 279 هـ می نویسد :
حدثنا صالح بن عبد الله الترمذی ، حدثنا الفرج بن فضالة أبو فضالة الشامی ، عن یحیى بن سعید ، عن محمد بن عمرو بن علی ، عن علی بن أبی طالب
سنن الترمذی - ح 2140http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=195&hid=2140&pid=محمد بن جریر طبری متوفای 310 هـ می نویسد :
حدثنی الحارث ، قال : حدثنا ابن سعد ، عن الواقدی ، قال : " کان النسل من ولد علی لخمسة : الحسن ، والحسین ، ومحمد ابن الحنفیة ، والعباس ابن الکلابیة ، وعمرو ابن التغلبیة
تاریخ الطبری - ج 3 ص163 طبعة دار الکتب العلمیة بیروت 1407 هـhttp://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?indexstartno=0&hflag&pid=157327&bk_no=334&startno=1در بعضی از چاپ هایش ، عمرو را به عمر تبدیل کرده اند از جمله در چاپ مؤسسة عز الدین بیروت ج 5 ص80
حاکم نیشابوری متوفای 405 هـ می نویسد :
... ثنا عیسى بن عبد الله بن عمرو بن علی عن أبیه عن جده عن علی ...
معرفة علوم الحدیث - ص 96 نوع 17 دار الکتب العلمیة - بیروت ، الطبعة الثانیة ، 1397هـ - 1977م http://islamport.com/w/mst/Web/3088/18.htmمتأسفانه در چاپ های جدید ، واو حذف شده است !
قال ابن عساکر فی تاریخه: 4 / 164: وممن تولى أمر الصدقات من بنی الحسن: الحسن المثنى، فنازعه عمه عمرو الاطرف. وکان الحسن بن الحسن بن علی علیه السلام وصی أبیه، وولی صدقة علی علیه السلام. فسأله الحجاج بن یوسف الثقفی - وهو على المدینة - أن یدخل عمرو بن علی فی الوصیة، فأبى
شرح الأخبار للقاضی النعمان المغربی - ج 3 ص 190http://lib.eshia.ir/16045/3/190متأسفانه در چاپ های تاریخ دمشق که من دیدم ، واو حذف شده است !
ابن اثیر جزری متوفای 630 هـ می نویسد :
قال علیّ بن عبد اللَّه بن محمّد بن عمرو بن علیّ
الکامل فی التاریخ - ج 5 ص 521 دار الصار - بیروت ، الطبعة الأولی ، 1386 هـ = 1966 مhttp://shiaonlinelibrary.com/الکتب/3497_الکامل-فی-التاریخ-ابن-الأثیر-ج-٥/الصفحة_0?pageno=521#topمتأسفانه در چاپ های بعدی ، واو حذف شده است !
یوسف مزّی متوفای 742 هـ می نویسد :
مُحَمَّد بن عمرو بن علی بن أبی طالب القرشی الهاشمی
تهذیب الکمال - ج 20 ص 447 ش 5514http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=1857&pid=655829http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=7226شمس الدین ذهبی متوفای 748 هـ می نویسد :
محمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب عن جده
من له روایة فی الکتب الستة - ج 2 ص 207 ش 5087http://islamport.com/w/trj/Web/1073/896.htmحافظ صلاح الدین علائی متوفای 761 هـ می نویسد :
محمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب أخرج له الترمذی عن جده عنه عن النبی صلى الله علیه وسلم حدیث
جامع التحصیل - ج 1 ص 267 ش 703http://lib.eshia.ir/40346/1/267ابن حجر عسقلانی متوفای 852 هـ می نویسد :
محمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب عن علی
تهذیب التهذیب - ج 9 ص 377 ش 620http://shamela.ws/browse.php/book-3310/page-4384جلال الدین سیوطی متوفای 911 هـ می گوید :
قال السیوطی رضی الله عنه : جملة أولاد علی رضی الله عنه من الذکور أحد وعشرون والذی أعقب منهم خمسة الحسن والحسین ابنا فاطمة الزهراء رضی الله عنها ومحمد بن الحنفیة نسبة لبنی حنیفة والعباس ابن الکلابیة وعمرو ابن التغلبیة نسبة لقبیلة یقال لها تغلب
حاشیة الجمل على المنهج الطلاب - ج 4 ص 59http://www.al-islam.com/Page.aspx?pageid=695&BookID=520&PID=2731&SubjectID=23284متقی هندی متوفای 975 هـ می نویسد :
حدثنی علی بن عمرو بن علی بن أبی طالب عن أبیه عن جده ... ابن جریر وقال: هذا خبر عندنا صحیح سنده إن کان عمرو بن علی هذا هو عمر بن علی بن أبی طالب
کنز العمال - ج 1 ص 478 ح 9876، طبعة دار بیت الافکار الدولیة الطبعة الأولىدر چاپ های دیگر ، واو را از عمرو موجود در سند روایت ، حذف کرده اند ولی محرّف خودش را مفتضح کرده است ؛ زیرا شاهد بر تحریف را باقی گذاشته است و آن ، نقل قول متقی هندی از ابن جریر طبری است که می گوید : هذا خبر عندنا صحیح سنده إن کان عمرو بن علی هذا هو عمر بن علی بن أبی طالب !!
کنز العمال - ج 4 ص 129 ح 9876 http://shamela.ws/browse.php/book-2677#page-2486نسّابه ی وهابی معاصر ، یوسف بن عبدالله جمل لیل می نویسد :
ولد له (أی الإمام علی) من الصهباء أم حبیبة من بنی تغلب (عمرو) ولد توأماً لأخته رقیة
الشجرة الزکیة فی الانساب و سیر آل البیت النبوة - ص 414نام های فرزندان امام حسن علیه السلام اول: ابوبکر کنیه ی وضع شده ی پیروان مکتب سقیفه برای عبید الله بن حسن بوده است نه نامش !
دوم: عمر نبوده است بلکه عمرو بود .
محمد بن اسماعیل بخاری می نویسد :
... عن محمد بن عمرو بن الحسن بن علی ، قال : قدم الحجاج فسألنا جابر بن عبد الله ...
صحیح البخاری - کتاب مواقیت الصلاة - باب وقت المغرب - ح 529http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=146&hid=529&pid=حاکم نیشابوری می نویسد :
... وعمرو بن الحسن بن علی ومحمد بن عمرو بن حسن بن علی ...
معرفة علوم الحدیث - ص 96 نوع 17 دار الکتب العلمیة - بیروت ، الطبعة الثانیة ، 1397هـ - 1977م http://islamport.com/w/mst/Web/3088/18.htmیوسف مزّی می نویسد :
خ م د س مُحَمَّد بن عمرو بن الحسن بن علی بن أبی طالب القرشی الهاشمی أَبُو عَبْد اللَّهِ المدنی وأمه رملة بنت عقیل بن أبی طالب
تهذیب الکمال - ش 5508http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=7216 شمس الدین ذهبی می نویسد :
محمد بن عمرو بن الحسن بن علی بن أبی طالب عن بن عباس وجابر وعنه سعد بن إبراهیم وجماعة وثق خ م د س
من له روایة فی الکتب الستة - ج 2 ص 206 ش 5082http://islamport.com/w/trj/Web/1073/895.htmابن حجر عسقلانی می نویسد :
محمد ابن عمرو ابن الحسن ابن علی ابن أبی طالب ثقة من الرابعة خ م د س
تقریب التهذیب - ص 499 ش 6183http://shamela.ws/browse.php/book-8609/page-467#page-425نام های فرزندان امام حسین علیه السلام اول: ابوبکر بن حسین نبود بلکه ابوبکر بن حسن بوده است یا عبد الله بن حسین بوده و کنیه ی جعلی ابوبکر به او چسبانده شده است !
ابو الفرج اصفهانی می نویسد :
وأبو بکر بن الحسین بن علی بن أبی طالب علیه السلام وأمه أم ولد ... أن عبد الله بن عقبة الغنوی قتله
مقاتل الطالبین - ج 1 ص 57http://lib.eshia.ir/22033/1/57در چاپ مصر ، ابو بکر بن حسن نوشته شده است !
با توجه به مدارک زیر ، معلوم می شود که تصحیف حاصل شده و حسن به حسین تبدیل شده است !
ابو الفرج اصفهانی می نویسد :
القاسم بن الحسن بن علی بن أبی طالب وهو أخو أبی بکر بن الحسن المقتول قبله لأبیه وأمه
مقاتل الطالبین - ج 1 ص 58http://lib.eshia.ir/22033/1/58وقتل أبو بکر بن الحسن بن علی بن أبی طالب وأمه أم ولد قتله عبدالله بن عقبة الغنوی
تاریخ الطبری - ج 4 ص 359 طبعة لیدن سال 1879 م http://shiaonlinelibrary.com/الکتب/3477_تاریخ-الطبری-الطبری-ج-٤/الصفحة_359در بعضی از چاپ ها ، همین عبارت طبری تحریف شده و حسن به حسین تبدیل شده است !
دوم: عمرو بن حسن بوده که به عمر بن حسین تبدیل شده است !
در کتاب ابن قتیبه دینوری آمده است :
وکان یزید إذا حضر غذاؤه دعا علی بن الحسین وأخاه عمر فیأکلان معه، فقال ذات یوم لعمر بالحسین
الأخبار الطوال - ص240 ، طبعة دار الأرقمدر حالی که اصلا جریان از این قرار است :
وکان یزید لا یتغدى ولا یتعشى إلا دعا علی بن الحسین إلیه قال فدعاه ذات یوم ودعا عمرو بن الحسن بن علی وهو غلام صغیر فقال لعمرو بن الحسن
تاریخ الطبری - ج 4 ص 353http://shiaonlinelibrary.com/الکتب/3477_تاریخ-الطبری-الطبری-ج-٤/الصفحة_353نام های فرزندان امام سجاد علیه السلام اول: عمر نبوده بلکه عمرو بوده است .
ابو عثمان جاحظ متوفای 255 هـ می نویسد :
عن عمرو بن علی ابن الحسین عن أبیه علی بن الحسین علیه السلام
العثمانیة للجاحظ - ص 283http://shiaonlinelibrary.com/الکتب/3459_العثمانیة-الجاحظ/الصفحة_0?pageno=283#topابوبکر بزار متوفای 292 هـ می نویسد :
حدثنی علی بن عمرو بن علی بن الحسین قال : حدثنی أبی عن جدی علی بن أبی طالب
مسند البزار - ج2 ص 148 ح 509 ، المکتبة الالکترونیة الشاملة الإصدار الثانیمتأسفانه در چاپ هایی که من دیدم ، واو از عمرو حذف شده بود !
حاکم نیشابوری متوفای 405 هجری می نویسد :
... ومحمد وعبد الله وزید وعمرو وحسین بنی علی بن الحسین ...
معرفة علوم الحدیث - ص 96 نوع 17 دار الکتب العلمیة - بیروت ، الطبعة الثانیة ، 1397هـ - 1977م http://islamport.com/w/mst/Web/3088/18.htmاین ابی الحدید معتزلی شافعی متوفای 656 هـ می نویسد :
روى محمد بن سعید الأصفهانی، عن شریک، عن محمد بن إسحاق، عن عمرو بن علی ابن الحسین، عن أبیه علی بن الحسین علیه السلام، قال قال لی مروان ما کان فی القوم ادفع عن صاحبنا من صاحبکم قلت فما بالکم تسبونه على المنابر قال إنه لا یستقیم لنا الامر الا بذلک
شرح نهج البلاغه - ج 13 ص 220http://shiaonlinelibrary.com/الکتب/2197_شرح-نهج-البلاغة-ابن-أبی-الحدید-ج-١٣/الصفحة_220علامه متقی هندی متوفای 975 هـ می نویسد :
فإنی أظنه عمرو بن علی بن الحسین، وذلک أنه قد روى عنه بعضه مرسلا
کنز العمال - ج 4 ص 129 ح 9876 http://shamela.ws/browse.php/book-2677#page-2486دوم: فرزندی به نام عایشه نداشته اند .
هیچ روایت معتبری دال بر وجود شخصیتی به نام عایشه در میان فرزندان امام سجاد (ع) وجود ندارد بلکه آنچه که یافتم ، مدارکی بود دال بر عدم وجود چنین شخصی !
نام های فرزندان امام کاظم علیه السلام در مورد تعداد و نام فرزندان امام کاظم (ع) اختلاف نظر وجود دارد ولی تا آنجا که من دیدم ، در میان فرزندان ایشان ، ابوبکر و عمر نامی وجود نداشت و روایت معتبری دال بر آن نیز وجود ندارد . در مورد عایشه هم اختلاف است و بعضی نام او را عباسه دانسته اند و بسیاری منکر وجود چنین شخصیتی هستند حتی از علمای نسب شناس اهل سنت ، شخصی مثل فخر رازی در کتاب الشجرة المبارکة فی الأنساب الطالبیة !
هیچ روایت معتبری دال بر وجود شخصیتی به نام عایشه در میان فرزندان امام (ع) وجود ندارد بلکه روایت صحیحی داریم در اثبات کذب آن !
مرحوم کلینی با سند صحیح ، چنین روایت می کند :
الْحـُسـَیـْنُ بـْنُ مـُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ یَعْقُوبَ السَّرَّاجِ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع وَ هُوَ وَاقِفٌ عَلَى رَأْسِ أَبِى الْحَسَنِ مُوسَى وَ هُوَ فـِى الْمـَهـْدِ فـَجـَعـَلَ یـُسـَارُّهُ طـَوِیلًا فَجَلَسْتُ حَتَّى فَرَغَ فَقُمْتُ إِلَیْهِ فَقَالَ لِى ادْنُ مِنْ مـَوْلَاکَ فـَسـَلِّمْ فَدَنَوْتُ فَسَلَّمْتُ عَلَیْهِ فَرَدَّ عَلَیَّ السَّلَامَ بِلِسَانٍ فَصِیحٍ ثُمَّ قَالَ لِیَ اذْهـَبْ فـَغَیِّرِ اسْمَ ابْنَتِکَ الَّتِى سَمَّیْتَهَا أَمْسِ فَإِنَّهُ اسْمٌ یُبْغِضُهُ اللَّهُ وَ کَانَ وُلِدَتْ لِیَ ابْنَةٌ سَمَّیْتُهَا بِالْحُمَیْرَاءِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع انْتَهِ إِلَى أَمْرِهِ تُرْشَدْ فَغَیَّرْتُ اسْمَهَا
یـعـقـوب سـراج گـوید: خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم ، آن حضرت بالاى سر ابى الحـسن موسى کاظم (ع) که در گهواره بود، ایستاده و مدتى با او راز مى گفت ، من نشستم تا فارغ شـد. نـزدیـکش رفتم ، به من فرمود: نزد مولایت برو و سلام کن ، من نزدیک رفتم و سلام کردم ، او با زبانى شیوا به من جواب سلام گفت : سپس به من فرمود: برو و نام دخترت را که دیروز گذاشتى تغییر ده ، زیرا خدا آن اسم را مبغوض دارد، ـ یعقوب گوید، براى مـن دخـتـرى مـتـولد شـده بـود کـه نامش را حمیراء گذاشته بودم ، امام صادق علیه السلام فرمود: به دستور او رفتار کن تا هدایت شوى . پس من اسمش را تغییر دادم.اصول کافى - ج 2 ص 85 ح 11نام فرزند امام رضا علیه السلام مدرک معتبری دال بر وجود شخصی به نام عایشه در میان فرزندان امام رضا (ع) وجود ندارد ؛ قول مشهور و قریب به یقین این است که امام رضا (ع) تنها یک فرزند داشته و آن هم امام جواد (ع) است ، اقوال دیگر ، مختلف بوده و بیشتر ، از منابع اهل سنت نشأت گرفته اند که البته در بیشتر آنها ، ذکری از عایشه نیست.
نام فرزند امام هادی علیه السلام مدرک معتبری دال بر وجود شخصی به نام عایشه در میان فرزندان امام هادی (ع) وجود ندارد ؛ امام (ع) فقط یک دختر داشته اند که منابع درباره ی او چیزی نقل نکرده اند تنها برای او سه نام ذکر کرده اند: علیّه ، عالیه و عایشه که ارزش استدلال ندارند .
مشرک با این خزع بلاتت میخای اختلاف بیشتر شع؟!
بعدشم اسم صحابی رسول خدا رو درست ادا کن
حضرت علی
حضرت عثمان
حضرت عمر
حضرت ابوبکر
وحدت با وهابیون تکفیری که همه رو مشرک میدونن چه معنایی داره؟؟؟