اتباع ترکیه ستون فقرات داعش هستند !

عناصر داعش
مسؤولان ترکیه درباره عضویت اتباع این کشور در گروه های تروریستی هشدار دادند.

به گزارش شبکه خبری العالم، خبرگزاری "ال اچ وی" تأکید کرد، شمار اتباع ترکیه که به داعش می پیوندند در حال افزایش است و تعدادشان در حدود 12 هزار فرد مسلح تخمین زده می شود؛ بدین ترتیب می توان گفت که اتباع این کشور ستون فقرات داعش بشمار می روند.
"هاکان فیدان" رییس سازمان اطلاعات ملی ترکیه در نشست سالانه سفرای این کشور در جهان در آنکارا با توجه به این مطلب اعتراف کرد این احتمال وجود دارد شهرهای بزرگ ترکیه همانند پاریس مورد حملات مشابه قرار گیرند .
خبرگزاری مزبور به نقل از منابع نزدیک به گروه مخالف "فتح الله گولن"، تأکید کرد که نیروهای اطلاعات ترکیه در صدد انجام حملاتی علیه این گروه هستند تا از شدت فشار اروپا علیه خود به دلیل حمایت آنکارا از تروریسم بکاهند؛ و اتهام تروریست بودن را به این گروه نسبت دهند .
سازمان امنیت ترکیه اعلام کرد با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سازمان اطلاعات ملی این کشور یک بمب دست ساز بسته شده به کپسول گاز، مقابل بازار مشهور منطقه پاشاک در استانبول را خنثی کرده است .
این سازمان همچنین تاکید کرد جمعه گذشته سه نفر را در هنگام ورود به یک بازار دیگر بازداشت کرده است که بمبهای دستی با خود حمل می کردند . بر اساس این گزارش، افراد بازداشت شده عضو یک گروه کرد مسلح نزدیک به حزب کارگران کردستان هستند؛ اما رسانه های گروهی ترکیه خاطرنشان کردند که این سه کرد عضو داعش بودند.
این سازمان امنیتی ترکیه جزئیات بیشتری در مورد یک زن انتحاری چچنی منتشر کرد، که هفته گذشته خود را در میدان "سلطان احمد" منفجر کرد.
از سوی دیگر پرفسور "اومیت اوزداگ" یکی از مهم ترین کارشناسان مسائل امنیتی در ترکیه و رییس مرکز تحقیقات قرن بیست و یکم فاش کرد که برخی از خانواده های ترکیه بطور کامل با تمام افراد خود برای نبرد در کنار داعش مهاجرت کرده اند و در الرقه سوریه سکنی گزیده اند.
یک نظرسنجی انجام شده در ماه گذشته در ترکیه نشان داد که در حدود 13 درصد اتباع ترکیه هوادار گروهک تروریستی داعش هستند، و بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که میلیونها تبعه این کشور با داعش در داخل ترکیه در حال همکاری بسر می برند و یا تحرکات داعشی ها را تسهیل می بخشند.

درکتب ادعیه، بهترین سلاح انسان را چه چیزی معرفی کرده اند؟

سلاح انسان همانطور که در دعای کمیل آمده است بکاء و گریه است «و سلاحه البکاء» اگر این سلاح را از دست داد دیگر سوء عاقبت در انتظار اوست اما اگر از دست نداد می‌تواند امیدوار باشد. این ناله و گریه بهترین سرمایه انسان در برابر خداوند است. با دعا خیلی از مسائل حل می‌شود، همانطور که بسیاری از امراض جسمی و فلج جسمی حل می‌شود؛ امراض مربوط به عقل و عقل عملی و فلج عقل عملی نیز حل می‌شود.
بسیار از فضیل‌های دزد بودند که با دعا و سلاح گریه مرض‌های عقل عملی‌شان حل شد. مگر نبودند بسیاری از بت پرستان که در صدر اسلام به اباذر و مقداد تبدیل شدند؟! به هر حال این‌ها سابقه بت پرستی داشتند. پس می‌شود به واسطه راهنمایی انبیاء، انسان‌های بت پرست به بالاترین درجات برسند. گریه، ناله و دعا سهم اساسی در این تغییر و شفای عقل عملی دارد.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی،درس تفسیر سورۀ زمر04/09/93


http://portal.esra.ir/Pages/Index.aspx?kind=1&lang=fa&id=MzM2Mw%3d%3d-7ew6F1l4gb4%3d&skinid=66

پاسخ به شبهه ی نامگذاری فرزندان ائمه به نام های خلفا و عایشه

اهل سنت به بوق کرنا گذاشته اند که اهل بیت (علیهم السلام) با خلفا و عایشه رابطه ی خوب و محبت آمیز داشتند تا جایی که فرزندانشان را به نام های آنان می گذاشتند از جمله حضرت علی (ع) فرزندانی به نام های ابوبکر ، عمر (اکبر و اصغر !!) و عثمان داشت ، امام حسن و امام حسین (ع) فرزندانی به نام های ابوبکر و عمر داشتند ، امام زین العابدین (ع) یکی از دخترانش را عائشه نامید، و فرزندی به نام عمر داشت ، امام موسی کاظم (ع) یکی از پسرانش را ابوبکر و یکی را عمر، یکی از دخترانش را عائشه نامید ، همچنین یکی از دختران امام رضا (ع) و امام هادی (ع) ، عایشه نام داشت .
نقد و بررسی : 

ادامه مطلب ...

محبوبترین مخلوقات الهی چه کسانی هستند؟

از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که خداوند به حضرت موسی(علیه السلام) وحی کرد: ای موسی! مخلوقی محبوبتر از بندگان مؤمن خود نیافریده ام. او را گرفتار بلا و مصیبت می سازم چون خیر او در آن است و اگر عافیت به او می دهم باز هم خیر او در آن است و شرّ را از او بازمی دارم برای این که خیر او در آن است و من می دانم که صلاح او در چیست. پس مؤمن باید بر بلای من صبر کند و بر نعمتهای من شاکر و به قضای من راضی باشد. اگر به رضای من عمل و امر مرا اطاعت کند، او را در زمرهٴ صدیقین قرار می دهم؛ «یا موسی بن عمران: ما خلقت خلقاً أحبّ إلىّ من عبدى المؤمن فإنّى إنّما أبتلیه لما هو خیر له واُعافیه لما هو خیر له وأزوى عنه ما هو شرّ له لما هو خیر له وأنا أعلم بما یصلح علیه عبدى، فلیصبر علی بلائى ولیشکر نعمائى ولیرض بقضائى، أکتبه فى الصّدیقین عندى إذا عمل برضائى وأطاع أمرى».
یکی درد و یکی درمان پسندد ٭٭٭٭ یکی وصل و یکی هجران پسندد
من از درمان و درد و وصل و هجران ٭٭٭٭ پسندم آنچه را جانان پسندد
برگرفته از کتاب حماسه و عرفان،حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی،ص254

http://www.portal.esra.ir/Pages/Index.aspx?kind=1&lang=fa&id=MzM0Mw%3d%3d-9zMgfhBL9CE%3d