محبوبترین مخلوقات الهی چه کسانی هستند؟

از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که خداوند به حضرت موسی(علیه السلام) وحی کرد: ای موسی! مخلوقی محبوبتر از بندگان مؤمن خود نیافریده ام. او را گرفتار بلا و مصیبت می سازم چون خیر او در آن است و اگر عافیت به او می دهم باز هم خیر او در آن است و شرّ را از او بازمی دارم برای این که خیر او در آن است و من می دانم که صلاح او در چیست. پس مؤمن باید بر بلای من صبر کند و بر نعمتهای من شاکر و به قضای من راضی باشد. اگر به رضای من عمل و امر مرا اطاعت کند، او را در زمرهٴ صدیقین قرار می دهم؛ «یا موسی بن عمران: ما خلقت خلقاً أحبّ إلىّ من عبدى المؤمن فإنّى إنّما أبتلیه لما هو خیر له واُعافیه لما هو خیر له وأزوى عنه ما هو شرّ له لما هو خیر له وأنا أعلم بما یصلح علیه عبدى، فلیصبر علی بلائى ولیشکر نعمائى ولیرض بقضائى، أکتبه فى الصّدیقین عندى إذا عمل برضائى وأطاع أمرى».
یکی درد و یکی درمان پسندد ٭٭٭٭ یکی وصل و یکی هجران پسندد
من از درمان و درد و وصل و هجران ٭٭٭٭ پسندم آنچه را جانان پسندد
برگرفته از کتاب حماسه و عرفان،حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی،ص254

http://www.portal.esra.ir/Pages/Index.aspx?kind=1&lang=fa&id=MzM0Mw%3d%3d-9zMgfhBL9CE%3d

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.